poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Pieczarki w muszelkach


Składniki:

-pierś z kurczaka
-0,5 kg pieczarek
-cebula
-mały kawałek boczku
-ser feta
-jajko
-kilka ząbków czosnku
-sok z cytryny
-natka pietruszki
-pieprz, sól
-masło



-opakowanie makaronu typu muszelki (duży rozmiar:), mąka, bułka tarta, żółty ser

sos:

-śmietana
-mleko
-jajko
-pieprz, sól

Pokroiłam drobno cebulę, pierś z kurczaka, pieczarki i kawałek boczku. Wszystko razem przyprawiłam pieprzem i solą i poddusiłam na patelni do momentu odparowania wody. Po zdjęciu z gazu, wrzuciłam na patelnię mnóstwo drobno pokrajanej natki pietruszki, pokrojony w kostkę ser kanapkowy typu feta, jajko, trochę soku z cytryny oraz wycisnęłam przez praskę kilka ząbków czosnku. Wymieszałam wszystko i zostawiłam, by lekko przestygło.

Następnie nastawiłam wodę w dość dużym garnku. Do wrzącej wody wrzuciłam muszelki i gotowałam na małym ogniu około 5-10 minut, a następnie odcedziłam je i przelałam zimną wodą. Blachę z piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia, który wysmarowałam masłem. Każdą muszelkę maczałam w sosie (śmietana, trochę mleka, jajko, pieprz, sól) , potem w mące wymieszanej z bułką, a następnie wypełniałam farszem i układałam na blasze. I tak każdą muszelkę z osobna, aż do wypełnienia całej blachy i zużycia farszu.
  Na muszelki ułożyłam jeszcze małe kawałki masła i posypałam startym serem żółtym. Tak przygotowane muszelki włożyłam do piekarnika nagrzanego do 150 stopni, na około 20 minut.

Po wyciągnięciu z piekarnika lub przed podaniem można muszelki posypać natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kompot jabłkowy, refleksje jesienne i kilka zdjęć z pasieki

Temperatury wciąż zaskakują i są nad wyraz wysokie jak na zaczynający się właśnie listopad, więc życie w pasiece, które o tej porze zazwyc...