sobota, 8 kwietnia 2017

Muffinki z miodem i kaszą gryczaną


Skład muffinek wymyśliłam dzisiaj- miałam ochotę na coś słodkiego i zdrowego. W pierwszej chwili pomyślałam o wypieku chleba, jednak nie wiedzieć czemu zdecydowałam się na muffinki.

Składniki na zdrowe i pożywne muffinki:

-woreczek kaszy gryczanej 100 g
 -po mniej więcej garści siemienia lnianego, nasion chia, płatków owsianych
-2 łyżki pyłku pszczelego

Wszystkie wyżej wymienione składniki dokładnie zmiksowałam (w moim przypadku było to miksowanie na raty w młynku do kawy). Łączna gramatura składników suchych powinna wynosić około 300 gram. Do powstałej z miksowania mąki dodać:

 -3 łyżki miodu
 -2 jajka
 -2 łyżki kakao
 -pół łyżeczki cynamonu
 -150 ml wody
 -płaską łyżeczkę sody oczyszczonej
 -2 łyżki bio oliwy z oliwek
 -łyżkę oleju kokosowego.

Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam mikserem.  Gdyby masa była za gęsta lub zbyt luźna, uzupełnić ją można -odpowiednio do przypadku jaki nam się zdarzył- mąką owsianą lub wodą. Na koniec do masy dodałam jedno, duże, pokrojone w drobną kostkę jabłko. Wymieszałam łyżką.

Muffinki piekłam w piekarniku nagrzanym do około 160 stopni, mniej więcej pół godziny. Jeszcze gorące posypałam cukrem pudrem.

  Zawiozłam je dzisiaj do rodziców... zjedli wszystkie i podobno bardzo im smakowały ;)

Do muffinek polecam pyszną kawę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kompot jabłkowy, refleksje jesienne i kilka zdjęć z pasieki

Temperatury wciąż zaskakują i są nad wyraz wysokie jak na zaczynający się właśnie listopad, więc życie w pasiece, które o tej porze zazwyc...