wtorek, 26 września 2017

Pierś z kurczaka duszona w śmietanie



 "Kurczę duszone w śmietanie. Zasmażyć w rondelku pół łyżki masła, włożyć całe kurczę posolone, zrumienić je na mocnym ogniu ze wszystkich stron, potem dodać jeszcze masła, przykryć pokrywą i dusić na wolnym ogniu, gdy się zacznie rumienić  wlać dwie łyżki śmietany i dusić jeszcze przez 10 minut, często je polewając. Przed podaniem wstawić do pieca na 5 minut, aby nie było surowe i podać polane masłem rumianem i posypane łyżeczką siekanego koperku zielonego"
                                                          Przepis z książki "Najnowsza kuchnia wytworna i gospodarska" Marty Norkowskiej


W  książce znajduje się przepis na kurczę duszone, ale w związku z tym, że z reszty kurczaka ugotowałam rosół, pozostała mi tylko pierś z kością. Nie lubię białego mięsa z rosołu i zawsze coś z niego kombinuję: a to kotlety, a to zapiekam- dziś dusiłam. Dusiłam tę pierś około godziny, przewracając i od czasu do czasu polewając powstałym sosem. Po pół godzinie duszenia, dodałam jeszcze pokrojoną drobno cebulę, której nie ma w przepisie, a którą ja bardzo lubię. Poza programowo dodałam również czarny, świeżo zmielony pieprz. Po duszeniu, rondel z piersią z kurczaka wstawiłam do piekarnika na około 15 minut bez pokrywki, by się lekko zarumieniła.


 
Zapraszamy też na bloga dotyczącego naszej pasieki:


3 komentarze:

  1. 28 year-old Assistant Media Planner Ernesto Ruddiman, hailing from Etobicoke enjoys watching movies like It's a Wonderful Life and Roller skating. Took a trip to Belovezhskaya Pushcha / Bialowieza Forest and drives a Ferrari 250 GT LWB California Spider. wizyta

    OdpowiedzUsuń

Kompot jabłkowy, refleksje jesienne i kilka zdjęć z pasieki

Temperatury wciąż zaskakują i są nad wyraz wysokie jak na zaczynający się właśnie listopad, więc życie w pasiece, które o tej porze zazwyc...