wtorek, 22 lipca 2014

Bułeczki drożdżowe z miodem...

 Bardzo lubię zdrową kuchnię, więc będzie coś bardzo zdrowego, sytego i oczywiście słodkiego. Coby nam się szczęśliwie żyło...
Potrzebne będą:  50 g drożdży, łyżka cukru pudru, 3 łyżki miodu (dodałam rzepakowy), 1/4 litra mleka, około pół kilo mieszanki chlebowej wiejskiej (akurat taką miałam, może być inna lub zwykła mąka), suszona żurawina (wedle uznania, ja dałam jej około pół szklanki), 3 jajka, 3 łyżki oleju, ziarna słonecznika, sezamu, maku. 
Drożdże, cukier, miód, 2 jajka, mleko, olej wymieszać, a następnie po trochę wsypywać mieszankę chlebową. Ciasto wyrabiać aż będzie "odchodzić". Na koniec dodałam żurawinę i dalej wyrabiałam, żeby żurawina rozeszła się po całym cieście. Następnie rozwałkowałam ciasto na grubośc około 2-3 centymetrów i wykrawałam szklanką krążki.
Gotowe krążki ułożyłam na blaszce wyłożonej pergaminem a następnie posmarowałam je rozbełtanym jajkiem. W miseczce przygotowałam posypkę- czyli wymieszałam ziarna słonecznika, sezamu i maku, a następnie grubo posypałam tą mieszanką bułeczki.
Tak przygotowane bułeczki  włożyłam do lekko podgrzanego piekarnika. Piekłam je w temperaturze 150 stopni, około 40 minut.
Naprawdę polecam, bo bułeczki -bez samochwalstwa- są przepyszne, nawet z samym masłem, i łatwe w wykonaniu. I co najważniejsze zdrowe- miód rzepakowy, żurawina, sezam, słonecznik to samo zdrowie.
Przepis wymyśliłam specjalnie do wpisu na bloga i bułeczki robiłam  dzisiaj pierwszy raz ;)
O Miodzie...
Miód rzepakowy- podstawową przyczyną przez którą konsumenci niejednokrotnie nie decydują się na kupno tego miodu, jest bardzo szybka, naturalna krystalizacja następująca już kilka dni po miodobraniu. Tak szybka krystalizacja jest spowodowana bardzo dużą ilością glukozy. Miód rzepakowy jest miodem bardzo słodkim, o silnym zapachu przypominającym kwitnący rzepak.
Miód ten posiada wiele cennych i unikalnych składników takich jak wspomniana glukoza, inne cukry proste, niewielką ilość fruktozy, aminokwasy, enzymy oraz olejki eteryczne. Dzięki temu miód rzepakowy jest bardzo zdrowy a w porównaniu z innymi miodami najszybciej przyswajalny przez organizm.
Miód rzepakowy jest szczególnie zalecany osobom, które mają problemy z sercem, ciśnieniem, miażdżycą.  Miód ten wzmacnia serce, obniża i normalizuje ciśnienie tętnicze krwi, wzmacnia organizm osłabiony psychicznym i fizycznym wysiłkiem.
tekst o miodzie, źródło: http://www.miodrzepakowy.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kompot jabłkowy, refleksje jesienne i kilka zdjęć z pasieki

Temperatury wciąż zaskakują i są nad wyraz wysokie jak na zaczynający się właśnie listopad, więc życie w pasiece, które o tej porze zazwyc...